Alecto WS-5000 ECO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-5000 ECO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Berrie 01-01-2018

Geen beste kwaliteit

Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Drie jaar in bezit. Al diverse zenders en UV-meters onder garantie gehad.
Nu leest de binnendisplay de mast niet meer uit.
Diverse andere zenders geprobeerd maar niets helpt.
Ik kan een nieuwe binnen unit kopen voor 45 euro maar heb er iets bij gedaan en een Balace met kleurendisplay gekocht.

Pluspunten

• Niet te duur

Minpunten

• Geeft de UV helemaal onjuist aan
  • Snel defect
  • Instellen door tot wel 15x drukken op menu

Jukethebox 29-12-2015
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Dezelfde klachten. Windmeter vast en vervagen.
Het opladen werkt niet en mij is inderdaad geadviseerd om er gewone batterijen in te gebruiken.
Deze zijn heel snel leeg en in feite heb ik het weerstation gekocht omdat ik van het gedoe om batterijen te wisselen niet langer wilde.
De functies zijn prima en duidelijk.
Maar ik blijf het batterij gebruik een heel groot NADEEL.

Johan PTd 03-01-2016

Heb WS 5000 Eco sinds eind 2012 in gebruik, in het begin problemen gehad, die onder garantie van Hesdo-Service opgelost zijn.
Heb nu nog wel enkele tips:
Voor vastgelopen windmeter: Het schoepenwieltje voorzichtig met 2 brede schroevendraaiers omhoog hevelen, van het asje. Het kleine kogellagertje smeren met een paar druppels naaimachine olie. Het lagertje (10x5x4mm) is los te koop bij een goede hobbyzaak (zit ook in modelauto's)
Batterij zender leeg: Ik gebruik al een hele tijd 2 (gewone) oplaadbare NiMH 1.2V batterijen. Als ze wel leeg raken (is bij mij nog niet gebeurd) zijn ze eenvoudig met een NiMH batterijlader weer op te laden.

sappa 18-01-2015
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Miskoop, eerste exemplaar was defect tweede las de gegevens maar deze waren weer moeilijk af te lezen op de computer
jammer genoeg net na de garantie periode.

apparaat ligt nu in de afvalbak

Thomdeg1990 15-01-2014
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Bij aanschaf bleek de meegeleverde USB kabel defect te zijn, na contact met Megapool direct een nieuwe ontvangen.
Helaas ging na twee weken gebruik de windmeter kapot, ik heb contact opgenomen met Hesdo-service. Er werd een vervangende windmeter verstuurd, helaas was het probleem hiermee niet opgelost.
Dus kon ik het hele pakket weer inpakken en terugsturen, wat een heel gedoe was omdat ik alles al op 7-8 meter hoog gemonteerd had.
Nadat ik het nieuwe weerstation ontvangen had eerst alles getest en de boel weer gemonteerd.
Na twee maanden werd het batterij teken zichtbaar op het display terwijl er volle oplaadbare alkaline batterijen in waren gegaan.(dit had ik na gemeten) deze zouden in theorie vol moeten blijven door het zonnepaneeltje wat op het weerstation aanwezig is.
Echter na een week viel alles uit er werden geen waarden meer weergegeven op het weerstation.
Vervolgens heb ik weer Hesdo-Service gebeld zij melde het volgende “Dit komt omdat er te weinig licht in de wintermaanden is probeer normale niet oplaadbare alkaline batterijen erin te stoppen” Wat ik nogal raar vindt, een weerstation hoort het toch niet alleen te doen als de zon hoog aan de hemel staat, je wilt s ’winters ook weten hoe koud het is.
Dus het advies maar opgevolgd en nadat ik het weerstation weer naar beneden gehaald had er nieuwe batterijen in gestopt.
Wat schetst mijn verbazing ongeveer 2-3 weken geleden werd het lege batterij teken weer zichtbaar dit was na ongeveer twee maanden nadat ik de nieuwe batterijen erin had gestopt. Alle waarden vielen ook weer weg. Om de twee maanden de batterijen vervangen is niet te doen, en Hesdo-service geeft aan dat het normaal is dat hij leegloopt in de winter.
Er is helaas geen zelfde soort weerstation beschikbaar voor deze prijs, vandaar dat ik het maar accepteer, misschien ga ik er zelf nog een groter zonnepaneel op zetten in de toekomst, want zo is het weerstation niet fatsoenlijk te gebruiken. Dit is ook de reden dat ik voor de installatie 1 ster heb gegeven.
Kortom zoek je een weerstation met veel functies en je vind het niet erg om vaak de batterijen te vervangen, of zelf er een groter paneel op te zetten, zeg ik ga ervoor.
Anders laat hem gaan en kies een andere.

Jannes K. 02-05-2013
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Alecto Electronics heeft per kerende post het onderdeel windmeting vervangen.Alles werkt nu. Prima service.
Af en toe verliest de ontvanger even contact. Maar dit is te overzien. De software werkt fijn.

overwinteraar 09-02-2013
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Tot op heden prima apparaat, geeft meetwaarden vrij nauwkeurig weer. Veel mogelijkheden en handige software die alle geregistreerde data importeert.

De vele opties/instellingen op het station zijn soms wel wat lastig te onderscheiden, ook door deels gebrekkige gebruiksaanwijzing en de wat omslachtige manier om wijzigingen door te voeren op het station zelf. Dit laatste kan overigens wel weer gemakkelijk via de software. Ook is niet helemaal duidelijk voor welke termijn de weersvoorspelling is.

Prijs/kwaliteitverhouding prima (met rentepunten van ING aangeschaft).

Johan PTd 09-02-2013
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Leuk weerstation met heel veel mogelijkheden. Uitgelezen waarden komen redelijk goed overeen met werkelijke waarden. Met de weer-historie, die kan worden opgeslagen in PC, zijn goede overzichten te maken. In het begin een probleempje gehad met de windsnelheidsmeter (vastgelopen), maar na het invullen van een garantie-aanvraagformulier, kosteloos een nieuwe windsnelheidsmeter ontvangen van Hesdo-Service. Ik ben er zeer tevreden over.

Jannes K. 12-01-2013
Geschreven voor: Alecto WS-5000 ECO

Leuk als het apparaat even werkt. Maar dat is helaas maar kortstondig. Na twee weken dagelijks resetten en andere posities zoeken heb ik het gehad met dit ding. Inpakken en retour.